Kargo ile gelen ürün kırık ne yapmalıyım?
Kargo görevlilerinin hasarlı kargo kayıtlarını tutmaları gerekmektedir. Kargo görevlisinin herhangi bir belge, kayıt veya protokol düzenlemediği durumlarda ürünü teslim almadan görevliye iade edebilir veya kargo bölümünde kontrol edip teslim alabilirsiniz.
Kırılan kargoyu kim karşılar?
Yükün yırtılması, yük içerisindeki eşyaların dış etkenler sonucu zarar görmesi veya yük içerisindeki eşyaların bozulması gibi durumlarda meydana gelen hasarlardan kural olarak yük firması sorumludur.
Kargo hasar tespit tutanağı nasıl alınır?
Kargonuzu teslim aldıktan sonra herhangi bir hasar fark ederseniz kargo bölümüne gidip “Hasar Tespit Tutanağı” düzenletmeniz gerekmektedir. Kargonuz için hasar tespit tutanağı düzenlendiyse lütfen ürünü ve tutanağı aynı kargo şirketini kullanarak firmamıza gönderiniz.
Sattığım ürün kargoda kırıldı ne yapmalıyım?
Kırılgan ürünlerin korumalı olarak gönderilmesi satıcının sorumluluğundadır. Korunmuş ürün gönderimi yapılmadığı takdirde kargo firması taşıma esnasında oluşabilecek hasarlardan sorumlu olmadığından iade talebi kabul edilecektir.
Kargoda kırılan ürünlerden kim sorumludur?
Kargoda hasar varsa, alıcı kargoyu teslim alırken rezervasyon yaptırmalı ve hasarı uygun şekilde bildirmelidir. Taşıyıcı, malları alıcıya teslim edene kadar meydana gelen her türlü kayıp, hasar veya gecikmeden sorumludur.
Kargoda zarar gören üründen kim sorumludur?
Kargo şirketleri, ürünü göndericiden teslim alıp alıcıya teslim edene kadar geçen süreçte mallardan sorumlu olan tek kurumlardır. Kargo şirketlerinin sorumlu olduğu bu ürünlerin olası hasar veya kaybı durumunda, kargo şirketi tek başına sorumludur.
Kargoyu kime şikayet edebilirim?
MNG Kargo Şikayet Hattı: 444 06 06 – 0850 222 06 06 | Hizmet saatleri: Belirtilmemiştir PTT Kargo Şikayet Hattı: 444 1 788 – 0312 309 59 12 | Hizmet saatleri: 09:00 – 18:00.
Kargo parasını kim öder?
Kargo ücretinin alıcı mı yoksa satıcı mı tarafından ödeneceğini satıcı belirler. Satışa sunulan ürün alıcı olarak seçilse bile aşağıdaki durumlarda kargo ücreti satıcıya aittir.
Kargo kaybolursa kim sorumlu?
Kargo kaybından kimin sorumlu olduğunu soruyorsanız, hasar veya kaybı tazmin etmekle yükümlü olan satıcı ve sipariş verdiğiniz kargo şirketidir.
Hasar tespit talebi nasıl yapılır?
Başvurular doğrudan il afet ve acil durum müdürlüklerine ve il merkezlerindeki il çevre ve şehircilik müdürlüklerine yapılabileceği gibi, ilçe, belde ve köylerde kaymakamlıklara da dilekçe ile yapılabilir.
Kargo kayıp tazminatı ne kadar?
(2) Posta ve kargo gönderileri hariç olmak üzere kayıtlı yurtiçi posta gönderilerinin kaybolması veya tamamen çalınması halinde, Yönetim Kurulunca belirlenen temel ücretin 100 katını geçemez.
Hasar tespit raporu kaç günde çıkar?
Kaza tespit tutanağının TRAMER sistemine yüklenmesinin ardından trafik kazası bilirkişi raporu 3 iş günü içerisinde hazırlanacaktır.
Ptt kargo kırık geldi ne yapmalıyım?
Ürün kargo ambalajında veya üründe gözle görülür bir hasar, kırılma veya darbe ile teslim edilirse, kuryeye “Hasar Tespit Tutanağı” hazırlatmalısınız. Kargo görevlilerinin hasarlı kargo kayıtlarını tutmaları gerekmektedir.
Kargo parası iade ediliyor mu?
Yönetmeliğe göre; Satıcı, Tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaşmasından itibaren 14 gün içinde teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.
Alınmayan kargonun cezası var mı?
Konuyla ilgili açıklama yapan Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Böyle bir durumda kargoyu teslim almamak, sorumlu kişiye herhangi bir sorumluluk veya yükümlülük getirmez.” dedi. Kargoyu teslim almadığınız takdirde “Bu cezayı alacaksınız.” gibi mesajlara itibar etmeyin. Kargo teslim alınmadığı takdirde göndericiye iade edilecektir.
Kırılan üründen kim sorumlu?
Mağazada kırılan ürünler Tüketiciler, mağazada yanlışlıkla kırdıkları ürünlerden sorumludur. Mağazalar, müşterilerden kırılan ürünlerin bedelini tahsil etme hakkına sahiptir. Ancak mağaza, bu konuda müşteriye yardımcı olmakla da yükümlüdür.
Aras kargo ürün kırık geldi ne yapmalıyım?
Tazminat talebi: Müşteri (alıcı veya gönderici), gönderinin çıktığı veya ulaştığı hizmet birimine ya da hizmet biriminin bağlı olduğu bölge müdürlüğüne yazılı talepte bulunmalıdır.
Değişim yapılan ürünün kargo ücretini kim öder?
Ticaret Bakanlığı, Mesafeli Satış Sözleşmeleri Yönetmeliği’nde 2022 yılında değişiklik yaptı. 1 Ekim 2022’de yürürlüğe giren yönetmeliğe göre, e-ticaret iadelerinde kargo masrafları müşteriye ait olacak.
Kargo kırılmaması için ne yapmalı?
Sağlam ve hafif ambalaj kullanımı Ambalaj kullanımı çok önemlidir. Ürünlerin nakliye sırasında kırılmasını önlemek için sert ve hafif ambalajlar kullanılmalıdır. Ancak bunu yapmadan önce, belirli nakliye şirketinin hassas ürünleri kabul edip etmediğini netleştirmek uygun olacaktır.